Villkor & information

Köpvillkor

Minsta ordervärde 200 kr.

Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickas en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss omedelbart.

Skador på försändelser
Om du vid mottagandet av ditt paket hos ombudet upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad bör detta reklameras detta direkt till paketombudet. Dokumentera gärna den skadade försändelsen. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till oss på e-post: info@winterlife.se

Betalning

Klarna Checkout betalningsalternativ. Faktura, delbetalning, konto och bank via Mastercard, Visa och BankID.
Klarna Checkout betalningsalternativ. Faktura, delbetalning, konto och bank via Mastercard, Visa och BankID.

Klarna
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna Faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Ecster
I framtiden kan det även finnas möjlighet att betala med Ecster. Vi återkommer.

Leveransvillkor

Leveranstider – varor skickas inom 8-10 arbetsdagar. Frakt tillkommer. Fraktfritt på order över 10 000 kr.

Ångerrätt, öppet köp

Som privatperson ska du alltid känna dig säker och trygg när du handlar hos Winter Life AB. Du har 14 dagars ångerrätt av en vara. Vill du skicka tillbaka din vara inom tiden för öppet köp, vänligen kontakta oss först.

Ångerfristen börjar räknas från dagen efter du tog emot varan. Du står själv för returfrakten och har ansvar för varan . Vid ett byte av en vara står du dessutom för frakten av den nya varan. Varan ska sedan returneras till oss inom 14 dagar, och återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen. Varan skall returneras i väsentligt oförändrat skick (dvs i samma skick som när du fick varan samt att originalförpackningen skall finnas kvar.

I Sverige gäller inte ångerrätten om det du köper kostar mindre än 400 kronor eller varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål.

Reklamation

Inom EU har du som konsument två års reklamationsrätt. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och gäller till exempel inte skador som orsakas av normalt slitage. Om en vara ej överensstämmer med beskrivning och därmed är felaktig ska kund reklamera till Winter Life AB inom skälig tid samt returnera varan. Vid mottagande bör kunden noggrant undersöka alla varor för att förvissa sig om att de är felfria och fungerar som de ska. Vid reklamation kontakta oss på Winter Life AB och uppge orsak till reklamationen. Därefter gör vi en överenskommelse angående retur och återbetalning.

Retur

Vi följer lagen om distansavtal: http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

Vid eventuellt utnyttjande av returrätt betalar du själv fraktkostnaden. Priset för att skicka en retur varierar beroende på paketets vikt/volym och vilken aktör du som konsument väljer att skicka försändelsen med. Retur skickas till vår företagsadress och adressen finner du längst ner på hemsidan.

Tänk på att du som konsument ansvarar för att varorna kommer fram hela till oss. Packa därför gärna varorna noggrant så att de inte skadas och gärna med en spårbar försändelse, t.ex. paket.

 

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, tekniska problem, slutsålda varor och förseningar i leveransen utanför vår kontroll.