Villkor & information

Vid beställning över Internet gäller avtal om köp först när du har erhållit en orderbekräftelse från Winterlife via e-post. Bekräftelsen sker senast 24 timmar efter att beställningen mottagits. Får du ingen bekräftelse eller om något är fel/om du vill ändra din beställning vänligen kontakta oss. För att handla på winterlife.se behöver du vara 18 år eller ha målsmans medgivande. Vi använder Klarna som vår betalningslösning. Klarna använder moderna skyddsåtgärder och säkerhet för att skydda din information och förhindra obehöriga köp. Du kan nå Klarna på: https://www.klarna.com/se/kundservice/ eller https://www.klarna.com/us/customer-service/

Samtliga priser på hemsidan är i svenska kronor eller Euro beroende på vilken valuta du väljer. I samtliga priser ingår moms (25%) inom Sverige. Beställningar inom EU inkluderar gällande importskatter och tullavgifter i försäljningspriset. Om en beställning görs från ett land utanför EU, är priserna exklusive moms. Varor som skickas till länder utanför EU kan medföra moms och tullavgifter när de når mottagarens land. Mottagaren ansvarar i dessa fall för avgifterna. Momsen kommer att baseras på ditt totala ordervärde, oavsett om din beställning omfattas av en kampanj. Det bör noteras att Winterlife AB inte har någon kontroll över dessa avgifter och inte kan förutse det exakta beloppet för respektive land. Om Du har frågor gällande moms eller tullavgifter, vänligen kontakta Tullverket för vidare information.

Vi har inget minsta ordervärde eller krav på minsta antal produkter vid en beställning. Detta för att du som konsument ska kunna välja fritt bland vårt sortiment. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar, förändringar i lager och uppenbara skrivfel som kan råda på hemsidan. Vi tror och hoppas att detta är något ni konsumenter har förståelse för.

Vi använder Klarna som betalningsmetod. Du kan välja mellan faktura, kortbetalning eller delbetalning. Mer om Klarnas betalningsalternativ kan du läsa här https://www.klarna.com/se/villkor/

Sverige 

Fraktfritt på alla beställningar inom Sverige över 1000 SEK. Vid order under 1000 tillkommer en fraktavgift på 75 SEK. 

Inom EU

Fraktkostnad 120 kr

Utanför EU

Fraktkostnad 120 kr

Ej uthämtade paket

Om vi får tillbaka ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med returen. 12

Vår ambition är att skicka din order så snart som möjligt. Kom ihåg att leveranstiden kan vara längre under perioder med hög försäljning och i anslutning till helgdagar.

I kassan ser du exakt vilka priser och leveranssätt som gäller just din order.

Passar inte storleken eller inte nöjd? Inga problem, du kan ändra eller returnera din beställning.

Retur

Du kan returnera dina varor senast 30 dagar efter mottagandet av din order. Observera att alla produkter som returneras måste vara i originalskick för fullständig återbetalning. 

Vid eventuell retur kommer vi att debitera 69 kr för  frakt i samband med återbetalning av din/dina varor. Vid byte av storlek eller modell är frakten fri.

För att göra en retur eller ett byte, följ stegen nedan:

  • registrera din retur genom att klicka här, retursedel mailas inom kort
  • packa dina produkter i ursprungsförpackningen eller liknande
  • Svenska kunder – använd den förbetalda DHL-retursedeln. Fäst etiketten på emballaget och lämna in den på en DHL-servicepoint. 
  • Kunder utanför Sverige – Du ansvarar själv för att varorna kommer tillbaka till oss, du betalar själv returfrakten.    
 

Byten

Det snabbaste sättet att byta storlek är att lägga en ny beställning i vår webshop. Du kan också gå in i Klarnas app och pausa fakturan genom att klicka “Rapportera retur”.  

Har du köpt Winterlife produkter av en återförsäljare ska du vända dig till återförsäljaren/butiken för frågor om byten och reklamationer

Om du har returnerat hela eller delar av din order kan du enkelt logga in på Klarnas app eller klarna.com och rapportera din retur, då kommer din faktura att ligga pausad tills vi har hanterat din retur.

PERSONLIG INFORMATION & SÄKERHET

PERSONUPPGIFTER
När du handlar hos oss godkänner du att Winterlife lagrar och använder dina uppgifter, detta gör vi för att kunna hantera och leverera din beställning samt för att kunna låta dig som kund ta del av våra nyheter/erbjudanden i form av nyhetsbrev. Med hjälp av dina personuppgifter kan vi komma att kolla din kreditstatus samt din adress. Uppgifterna vi samlar in finns inte i några offentliga register och är alltså inte synliga för andra privatpersoner eller företag. Vi kommer inte under några omständigheter att sälja eller överlåta dina personuppgifter till någon annan.

GDPR ger dig rätt att begära utdrag av den information som är registrerad om dig.
Om någon information är missvisande, ofullständig eller felaktig kommer vi förstås att korrigera den om/när du informerar oss. Du kan också begära att informationen om dig raderas.

SÄKERHET
Winterlife AB utför seriöst och ambitiöst arbete med säkerhet och vi uppgraderar och uppdaterar våra system kontinuerligt för att upprätthålla denna webbplats till en säker plats för våra kunder. Eventuella försök att använda falska eller stulna kreditkortsuppgifter, få tillgång till en annan persons köpkonto eller annan brottslig verksamhet kommer att rapporteras till polismyndigheterna. Vi spårar IP-adresser för att kunna använda dem i brottsutredningar och förfaranden.

FORCE MAJEURE
Om Winterlife inte följer sina skyldigheter enligt dessa Allmänna Villkor på grund av ovanliga negativa omständigheter utanför vår kontroll, kan Winterlife inte hållas ansvariga. Exempel på sådana kan vara krig, inbördeskrig, revolution, upplopp, statliga åtgärder, strejk, lockout, blockering, elavbrott, telefon- eller internettjänst, naturkatastrofer eller liknande händelser.

TVISTER
Vi gör vårt bästa för att göra alla våra kunder nöjda. Vi försöker alltid att tillfredsställa dig om något är fel med ditt köp. Om det är något vi ​​inte kan lösa, rekommenderar vi dig att göra ett klagomål hos Allmänna Reklamationsnämnden för en oberoende undersökning. Vi går vidare med alla ärenden.

KUNDSERVICE
Om du har några frågor, om något är fel med din beställning eller om du av någon annan anledning vill kontakta oss, hjälper vår kundtjänst dig gärna.